Miten tekoälystä tulee strateginen kumppanisi?

Asiakkuus-tapahtuma kokoaa 5.11. kolmattatoista kertaa saman katon alle ja ruutujen ääreen asiakkuuksien, asiakaskokemuksen, markkinoinnin, myynnin sekä liiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen ammattilaiset. Tapahtuman teemana on tänä vuonna AI, Asiakasdata ja Asiakaskokemus. Kiinnostuksen kohteena on miten tehdään maailmanluokan AI-, data- ja analytiikkavetoista markkinointia sekä kasvavaa ja kannattavaa liiketoimintaa vastuullisesti ja vieläpä niin, että asiakas- ja työntekijäkokemus ovat erinomaisella tasolla. Tositoimissa 10 huippuluennoijaa, jotka asiakaslähtöisyys ohjenuoranaan ovat saaneet aikaan erittäin hyviä tuloksia ja tavallista parempaa asiakaskokemusta. Heiltä saat vastauksen mm. otsikon kysymykseen ja alla oleviin kysymyksiin:

* Millainen on AI:n markkinointipyörä, jonka avulla rakennat vankan perustan tekoälyprojektille?

* Miten asiakaskokemus ja alan perinteisiä toimintatapoja muotoillaan kokonaan uusiksi?

* Miten rakennat edistyksellisen digitaalisen asiakaskokemuksen? Koneasiakkaat tulevat, miten varaudut muutokseen?

* Miten investoimalla asiakaskokemukseen ja brändiin luot pohjan rakentaa menestystä pitkällä tähtäimellä? Entä mitä tapahtuu, kun hammaslääkäri tulee sinun luo?

Osallistujapalautetta Asiakkuus-tapahtumasta:

“Tyylikäs tilaisuus, jälleen kerran! Laadukas puhujakattaus, ei “myyntipuheita” vaan kokemuksia, trendejä eli täyttä asiaa!”
”Oikein hyvä kokonaisuus. Etäosallistuminen toimi erittäin hyvin ja aikatauluista pidettiin hienosti kiinni! Hyvä että on muutama pidempi tauko. Kiinnostavat puhujat ja ajankohtainen teema.”
”Vuoden paras tapahtuma omassa kategoriassaan”
”Hyvä ohjelma, mainio osallistujaporukka ja hyvät lounaspöytäkeskustelut.”
“Asiakkaat maksavat palkkani. Haluan, että he jatkossakin tekevät niin.”

Ohjelma

08:15-09:00

Aamupala

09:00-09:50

Hype-huumasta liiketoimintahyötyihin

Tervetuloa markkinoinnin tulevaisuuteen, jossa tekoäly on enemmän kuin pelkkä työkalu – se on strateginen kumppanisi. Tekoälyllä on voima mullistaa liiketoimintasi leikkaamalla kustannuksia, tehostamalla prosesseja ja vauhdittamalla kasvua ennennäkemättömällä tavalla. Kristan esityksessä syvennytään tekoälyn markkinointipyörään, nelivaiheiseen prosessiin, joka auttaa rakentamaan vankan perustan tekoälyprojekteille. Saat myös konkreettisia esimerkkejä siitä, miten alan edelläkävijät hyödyntävät tekoälyä jo tänään.

Krista Pohjanlehdolla on yli vuosikymmenen kokemus digitaalisen markkinoinnin ja myynnin johtotehtävistä. Hän on sertifioitu johdon valmentaja, teknologia-alan yhdenvertaisuustyön pioneeri sekä pitkän linjan vaikuttavuusyrittäjä. Googlella Krista vastaa pohjoismaisista päivittäistavarakaupan suurasiakkuuksista ja digitaalisen transformaation ohjelmasta.

Krista Pohjanlehto, Nordic Retail Industry Manager, Google

09:50-10:30

Asiakaskokemus ja alan toimintatapoja kokonaan uusiksi

Harrin Ahon intohimona on muutos ja pölyyntyneiden rakenteiden ravistelu. Hän on ollut uudistamassa suomalaista terveydenhuoltoa mm. Terveystalossa ja Pohjola Sairaalassa asiakaslähtöisyys ohjenuoranaan. Ennen nykyistä pestiään Aho vauhditti osaltaan LähiTapiolan kehitysjohtajana perinteisen vakuutusyhtiön uudistumista Elämänturvayhtiöksi.

Harri Aho, toimitusjohtaja, Fressi Health

10:30-11:00

Hengähdystauko

11:00-11:30

Menestysresepti: moniammatillinen ketterä tiimi, jossa yhdistyy asiakas- ja liiketoimintalähtöinen ajattelu sekä luotto teknologiaan

Heini Dahlström luotsaa SOK:n Asiakkuus-organisaatiota, jossa ketterää ajattelua ja menetelmiä juurrutetaan hänen johdolla luontevaksi osaksi arkea. Oikean osaamisen syventäminen ja asiakaslähtöinen ajattelu, joka toimii tiiviisti yhdessä teknologian sekä liiketoiminnan kanssa, ovat tuoneet tuloksia sekä organisaation ajatteluun että vaikuttavuuteen. SOK:n ja Asiakkuuden ketterässä toimintamallissa kehityksen sydämen muodostavat autonomiset toiminnalliset tiimit, joista löytyy tarvittava osaaminen yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Uudet tekemistä ohjaavat periaatteet näkyvätkin esimerkiksi S-mobiili-sovelluksen entistä nopeampana kehityksenä ja palkitun Omistajan tilipäivä -markkinointikonseptin tuloksissa. Nitor myönsi Heinille Vuoden Ketterä Vaikuttaja -tunnustuksen tänä vuonna

Heini Dahlström, VP, Loyalty, SOK

11:30-12:00

Edistyksellinen digitaalinen asiakaskokemus: AI:n rooli ja mahdollisuudet

Niclas Kourula on digitaalisen muutoksen ja asiakaskokemuksen kehittämisen intohimoinen edistäjä. Hänellä on erityinen kiinnostus innovaatioihin ja digitaalisiin palveluihin, jotka parantavat ihmisten arkea ja tekevät siitä sujuvampaa. Viimeisen vuosikymmenen Niclas on työskennellyt rahapelialalla, ja tällä hetkellä hän toimii Veikkauksen digitaalisten kanavien johtajana, vastaten asiakkaiden palvelukokemuksen jatkuvasta parantamisesta.

Niclas Kourula, Vice President, Digital Channels, Veikkaus 

12:00-13:00

Lounastauko

13:00-13:30

Koneasiakkaat tulevat, kuinka varautua muutokseen?

Ristomatti Partasella on 30-vuoden monipuolinen ura käyttäjä- ja asiakaslähtöisestä digiratkaisujen suunnittelusta sekä startup-yrittäjänä että asiantuntijakonsulttina. Viime vuodet hän on työskennellyt Elisan IT-liiketoiminnassa palvelu- ja liiketoimintamuotoilijana. Työnä on auttaa yrityksiä niiden asiointi- ja myyntiprosessien kehityksen muutoshankkeissa. Vuoden 2024 aikana työssä ovat entisestään korostuneet koneoppivat ja generatiiviset tekoälyratkaisut, jotka luovat tehostajana arvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, työntekijöille ja loppuasiakkaille.

Ristomatti Partanen, Senior Service Designer, Elisa

13:30-14:00

Miten perinteistä alaa voi muuttaa isosti digitaalisilla innovaatioilla?

Niko Sandell (CDO) on kokenut B2C-palveluliiketoiminnan ammattilainen, joka on ollut merkittävässä roolissa M Room -parturikonseptin kasvutarinassa ja digitalisoinnissa. M Room -konsernin emoyhtiö on kovaa vauhtia kasvamassa merkittäväksi multi brand -taloksi henkilökohtaisten palveluiden sektorilla Pohjoismaissa. Nikon vastuulla on kaikkien konserniyhtiöiden brändien markkinointi sekä teknologiat. 

Niko Sandell, CTO & CMO, M Room

14:00-14:30

Asiakasymmärryksen kautta uuteen

Satu Puumala vetää Fennialla Digimyynnin ja -asioinnin tiimiä, jonka päätavoite on varmistaa henkilö- ja yritysasiakkaiden sujuva digitaalinen asiakaskokemus yli eri kanavien ja eri sovellusten. Fennialla kehitystyötä tehdään ja arkea eletään vahvasti asiakkaan tilanteesta lähtien, asiakaskokemus edellä: miten voimme parhaiten palvella omistaja-asiakkaitamme. Fennia on keskinäinen, asiakkaidensa omistama vahinkovakuutusyhtiö ja halusi osoittaa konkreettisesti omistaja-asiakkailleen, että pitkästä asiakkuudesta ja omistajuudesta saa taloudellista etua. Niinpä Fennia lanseerasi viime vuonna Suomessa ainutlaatuisen Asiakasvuosialennuksen, joka palkitsee niin henkilö- kuin yritysasiakkaita asiakkuuden keston perusteella. Tämän uudistuksen ovat omistaja-asiakkaat ottaneet ilolla vastaan!

Satu Puumala,  Digital Sales and Channels Lead, Fennia

14:30-15:00

Iltapäiväkahvit

15:00-15:30

Brändi ja asiakaskokemus: Investointi tulevaisuuden kasvuun

Vaikka Suomi tunnetaan innovaatioiden kehtona, liian usein näemme, että investoinnit ja tuotteistus jäävät puolitiehen. Vahva brändi on tutkimusten ja kansainvälisen näytön mukaan avainasemassa yritysten kilpailukyvyn parantamisessa ja muutoskestävyyden lisäämisessä. Puheessaan Anna korostaa pitkäjänteisen brändinrakentamisen merkitystä ja asiakaskokemuksen roolia keskeisinä kilpailutekijöinä, jotka mahdollistavat tulevaisuuden kasvun rakentamisen. Miten näillä tekijöillä luodaan pohja, jolle yritykset voivat rakentaa menestystä pitkällä tähtäimellä?

Anna Salo on dentsu Finlandin toimitusjohtaja, joka tunnetaan vahvasta ja empaattisesta johtamistyylistään sekä laajasta markkinointikokemuksestaan. Hän on sitoutunut auttamaan dentsun asiakkaita kestävään kasvuun tähtäävissä hankkeissa hyödyntämällä luovuutta, dataa ja teknologiaa markkinoinnin tehostamiseksi. Annalla on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista, erityisesti digipalveluista, mediasta, luovista palveluista ja teknologiasta.

Anna Salo, CEO, dentsu Finland

15:30-16:00

Datan ja personoinnin merikartta

Ninna Suominen toimii Viking Linen markkinointijohtajana ja Niklas Andersson Digital & CRM Managerina. Yhdessä he johtavat Viking Linen markkinoinnin ja asiakaskokemuksen kehittämistä kohti datalähtöistä tulevaisuutta. Ninna vie eteenpäin innovatiivisia markkinointistrategioita, jotka yhdistävät asiakasymmärryksen ja digitaalisen kehityksen, keskittyen asiakasuskollisuuden vahvistamiseen ja brändin rakentamiseen. Niklas puolestaan vastaa asiakasdatan hyödyntämisestä, CRM-strategioiden kehittämisestä sekä kanta-asiakasohjelman markkinoinnista, varmistaen, että personointi ja digitaaliset asiakaskokemukset ovat keskiössä. Yhdessä he luotsaavat Viking Linen markkinointia ja asiakaskokemusta kohti entistä henkilökohtaisempia ja vaikuttavampia ratkaisuja, jotka tukevat yrityksen digitaalista muutosta.

Ninna Suominen, Vice President Marketing, Viking Line

Niklas Andersson, Digital & CRM Manager Nordic, Viking Line

Ohjelmaan saattaa tulla muutoksia. Tapahtuman järjestää ASML (Asiakkuusmarkkinointiliitto) yhteistyössä Elisan ja dentsu Finlandin kanssa.

Hinnat (Early Bird -hinnat 5.10. asti)

Crowne Plaza: ASML-jäsenyritysten ammattilaisille 490 €, muille 540 €.
Online-osallistuminen: ASML-jäsenyritysten ammattilaisille 390 €, muille 440 €.
Kaikkiin hintoihin lisätään alv 25,5%. Normaalihinnat 6.10 alkaen: kaikkiin yllä oleviin lisätään 100 euroa.

Crowne Plaza: Hinta sisältää terveellisen aamupalan, maittavan lounaan ja iltapäiväkahvit pikkumakean kera.
Online-osallistuminen: Lähetämme osallistumislinkin, joka on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa muille osapuolille. Sisältöä ei saa esittää muille eikä kopioida, jakaa eteenpäin tai tallentaa omiin laitteisiin.
Tapahtuman tekijänoikeudet ovat ASML:llä.

Ryhmäalennukset: Ilkka Halttunen (CMO, ASML) ilkka@asml.fi tai 0400 974 184

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Osallistumismaksut laskutetaan. Osallistujan vaihtaminen tapahtumaan on maksutonta tapahtumapäivään saakka.

Ilmoittaudu heti (ti 5.11. Crowne Plaza/Etäosallistuminen)

Ilmoittaudun (Early Bird -hinnat 5.10 asti)*
Laskutustiedot: ilmoita joko verkkolasku- tai paperilaskuosoite

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia. Osallistujatietojen käsittely ASML:n, Elisan ja Dentsun tietosuojaselosteiden mukaisesti.

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Main Partner

Elisa on yksi Suomen suurimmista ja innovatiivisimmista IT-kumppaneista. Olemme tekoälykehityksen edelläkävijä ja hyödynnämme automaatiota laajasti liiketoiminnassamme. Missiomme on rakentaa digitalisaation avulla kestävä tulevaisuus, ja olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme huippuluokan ratkaisuja, jotka tukevat tätä tavoitetta.

Meillä on vahva osaaminen modernien IT-ympäristöjen rakentamisessa sekä asiakaspalvelun ja -kokemuksen kehittämisessä. Tekoäly on palveluissamme sisäänrakennettuna ja tavoitteenamme on auttaa asiakkaitamme kiihdyttämään liiketoimintaansa tekoälyn avulla uudelle tasolle.

Partner

Dentsu on Suomen johtava mediatoimisto sekä luotettu kumppani asiakaskokemuksen kehittämisessä ja johtamisessa (CXM), ja luovuuden valjastamisessa liiketoiminnan kasvattamiseksi. Suomessa Dentsun missio on luoda kasvua koko kansantalouden tasolla auttamalla yrityksiä tekemään tuottavampaa liiketoimintaa tuomalla laadukas, datalähtöinen markkinointi, teknologiat ja ihmisten organisoituminen lähemmäksi toisiaan organisaatioissa.

Dentsu on yksi suurimmista kasvu- ja muutoskumppaneista maailman johtaville organisaatioille. Dentsussa työskentelee seitsemänkymmentätuhatta huippuasiantuntijaa, ja se palvelee päivittäin yli viittätoistatuhatta asiakasta. Maailman sadasta suurimmasta mainostajasta yhdeksänkymmentä on Dentsun asiakkaita.

Scroll to Top