Hyötytietoa, konkreettisia vinkkejä, verkostoitumista ja caseja torstaina 4.12. klo 9.30 – 15.30 (Teams). Kouluttajana Antti Leino, joka on on valmentanut, luennoinut ja kouluttanut mm. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa, Markkinointi-instituutissa, ASML:ssä ja lukuisissa yrityksissä. Hän on myös kirjoittanut kolme kirjaa, joissa aihealueina mm. digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media. Erityisosiona case Fennia: tiedä mitä teet by Satu Puumala (Digital Sales and Channel Lead).

Johdanto – Mikä on oma data ja miksi se on nyt tärkeämpää kuin koskaan?
- First-, second- ja third-party datan erot
- Evästeiden poistuminen ja suostumuspohjainen seuranta (Consent Mode, server-side tracking)
- Miksi oma data on markkinoijan tulevaisuuden valuutta ja kilpailuetu?
- Asiakasdata markkinoinnin ytimessä
- Datan kerääminen ja hallinta: CRM, verkkosivut, uutiskirjeet, tapahtumat ja lomakkeet
- Datan laatu ja rikastaminen – miten luodaan tavallista paremmin hyödynnettävä asiakasrekisteri?
- Evästeet vs. suora asiakassuhde: kuinka siirtyä kolmannen osapuolen datasta ensimmäisen osapuolen dataan?
- Personointi ja segmentointi oman datan pohjalta
Case Fennia: Satu Puumala

TIEDÄ – tunne datasi ja rakenna se käytettäväksi
MITÄ – selkeä tavoite ja aktivointiketju
TEET – testaa ja opi
Lounas- ja hengähdystauko 12-13
Miten omaa asiakasdataa voi hyödyntää Meta-alustalla (Facebook & Instagram)?
- Oman datan hyödyntäminen Metassa: Custom ja Lookalike Audiences
- Conversion API ja evästeettömän seurannan ratkaisut
- Meta Advantage+ ja tekoäly automaation tukena
Miten LinkedInissä voi hyödyntää asiakasdataa?
- Matched Audiences ja Company Lists – oman datan hyödyntäminen B2B-tavoittamisessa
- CRM-synkronointi ja liidien laadun parantaminen
- Oman datan ja LinkedInin ammattilaisdatan yhdistäminen
Vertailun vuoksi:TikTok ja Google
- TikTok: käyttäytymisdata vs. oma data
- Google: Performance Max ja Customer Match
Datan yhdistäminen ja käyttö mainonnassa
- CRM:n, markkinoinnin automaation ja mainosalustojen integraatiot
- Datan hyödyntäminen tekoälyssä ja kampanja-automaatioissa
Asiakasdatan arvo somemarkkinoinnissa
- Miten oma data kasvattaa brändin arvoa ja asiakasluottamusta?
- Datan avulla rakennettu personointi ja pitkäaikainen suhde
- Eettisyys ja läpinäkyvyys datan käytössä
- Tulevaisuuden näkymät: tekoäly, personoitu sisältö ja reaaliaikainen markkinointi
Ohjelmaan saattaa tulla muutoksia. Osallistujamaksut laskutetaan. Osallistujan voi vaihtaa toiseen veloituksetta.
ILMOITTAUTUMINEN
Hinta: ASML-jäsenyritysten ammattilaisille 395€, muille 495€ (+alv 25,5%).